Black Friday satte igen rekord i Danmark, hvor især tøj og elektronik blev revet ned fra hylderne. Som miljøvirksomhed tilbød vi i Krüger et grønt alternativ og holdt Green Week hele uge 47, hvor fokus var på at spare CO2 og vise grønne alternativer i vandbranchen. Vi tilbød også flere grønne aktiviteter til vores medarbejdere, der gjorde det nemmere at vælge grønt.
32% stigning i forbrug alene via Mobilepay. Det er resultatet af årets Black Friday i Danmark. Igen i år satte handlen på Black Friday rekord, hvor 2/3 af danskerne forventede at købe noget. Hos os i miljøvirksomheden Krüger dedikerede vi hele ugen til klima, miljø og ansvarligt forbrug. Initiativet er en årligt tilbagevendende begivenhed, der understreger vores engagement i den grønne omstilling.
En grøn palette af viden og tilbud
Ugen bød på informative webinarer om aktuelle udfordringer i vandsektoren, der demonstrerede spændvidden i vores store faglighed: ny lovgivning om indberetning af overløb og EU’s Byspildevandsdirektiv, behandling af de stigende forekomster af miljøfremmede stoffer og hvordan AI billedgenkendelse kan frigive tid og opnå besparelser på strøm og kemikalier i forsyningen.
Green Week er mere end blot en årlig begivenhed for os. Det er en manifestation af vores daglige indsats for at drive den grønne omstilling i vandsektoren. Vi er stolte af at kunne dele vores store viden og innovative løsninger med branchen og dermed bidrage aktivt til den grønne omstilling
Leif Bentsen, administrerende direktør for Krüger
Engagement blandt medarbejderne sparede 1.749 kg Co2
Internt tog vi vores egen grønne medicin ved at søsætte en række initiativer, der skulle gøre det lettere for vores ca. 450 medarbejderne at vælge grønt. Fx serverede kantinen udelukkende vegetarisk mad, hvilket sparede 100 kg kød alene på hovedkontoret i Søborg. Det estimeres at have reduceret vores CO2-aftryk med cirka 1.430 kg.
CO-aftrykket blev reduceret yderligere, da vi afholdt konkurrence om at cykle til arbejde, hvilket 43 medarbejdere benyttede sig af. De sparede tilsammen 319 kg CO2 sammenlignet med at køre i bil. For at opmuntre yderligere til at lade bilen stå fik vi et mobilt cykelværksted ud for at hjælpe med at vinterklargøre medarbejdernes cykler, så det bliver nemmere at gøre cyklen til det foretrukne transportmiddel efter konkurrencen.
Samlet set har vores Green Week-initiativer resulteret i en CO2-besparelse på 1.749 kg hos os selv.
Hvad er Green Week?
Krügers Green Week, som startede i 2020 som et alternativ til Black Friday, er blevet en etableret tradition. Begivenheden afspejler Krügers forpligtelse til FN's Verdensmål og understreger vores position som spydspids for den grønne omstilling.